Цель: научиться
создавать апплет
Задание:
Создать
апплет для реализации нижеприведённых задач. При написании программы
обязательно использовать методы многопоточного программирования. Игра
«Змейка». Управление клавишами. Вначале «змейка» состоит из двух звеньев, на
экране появляются предметы пищи. При «поедании» из «змейка» в длину
увеличивается на одно звено. Окончание игры – касание границы экрана или «укус»
себя самой. Учесть прохождение всего пути всеми звеньями «змейки».
Теоретические сведения:
Игра. В начале игры выводится окно, в котором я поместила ссылку для
начала игры. Предлагается на выбор 4 разных типа игры. Отличие заключается в
скорости. После клика по ней начинается процесс игры. На монитор выводится
прямоугольник, в котором и происходит весь основной процесс игры. Внизу данного
прямоугольника мы можем увидеть кол-во набранных очков. Они отображают
успешность прохождения игры. Чем больше скорость игры, тем быстрее набираются
очки. Объектами в моей разработке служат звенья змейки. Для активной адаптации
и восприятия, и реализации программы я использовала графические объекты. Они
появляются случайным образом на экране. Если Вы врезаетесь змейкой в стенку,
либо в саму себя, то игра автоматически заканчивается с выведением
статистических данных.
Класс (class)
Строительный блок Java-приложений, класс является группой элементов данных
(членов), с которыми связаны программы (методы), выполняющие операции над этими
данными. Пакет PL/SQL в чем-то похож на класс, за исключением того, что вы не
можете создавать отдельный объект из пакета, поэтому он больше похож на
статический Java-класс.
Типы данных (datatypes)
Все в Java определяется через класс, кроме элементарных типов данных. Так,
String является классом, поэтому когда вы объявляете переменную типа String, вы
создаете объект, основанный на этом классе. Элементарные типы данных Java
включают четыре типа целых, а также boolean, char, double, и float.
Реализация
(instantiation) Для создания частного экземпляра из более общей структуры,
нужно объявить объект как экземпляр или реализацию класса. В языке PL/SQL вы
можете объявить тип запись(TYPE) и затем объявить экземпляр записи, основанный
на этом типе.
Член (member) Класс
может содержать любое количество переменных, методов и других классов (классов
таких как в Java 1.1), которые все вместе называются членами класса. Класс
может быть определен внутри своих членов, которые содержат информацию о классе
в целом (статические члены) или о реализациях объектов этого класса. Члены
класса похожи на переменные уровня пакета в PL/SQL. Однако, каждый раз когда вы
создаете объект из класса, вы получаете новый набор членов. Пакет имеет только
одну реализацию своих данных во время сессии базы данных Oracle.
Метод (method) Метод –
это именованная группа операторов языка программирования Java, которые связаны
с определенным классом и которые могут быть вызваны для объектов, являющихся
реализациями класса. В Java вы можете определить статические методы (также
называемые методами класса), которые могут быть доступны напрямую из класса без
создания объекта. Метод main также всегда объявляется как статический.
Объект (object)
Известный также как экземпляр, объект – это элемент исполняемого кода, который
особым образом реализует основную структуру класса. Класс является общим
шаблоном типов (sorts), предоставляющим структуру и правила для этой структуры.
В общем смысле объект – это элемент данных, которым вы манипулируете в вашем
приложении.
Пакет (package) Пакет –
это элемент языка Java, используемый для группировки родственных классов под
общим именем. Все пакеты в Java API сгруппированы в один пакет, называемый
java. Внутри пакета java находятся другие пакеты, сгруппированные по
функциональным возможностям, например, пакет java.util содержит основные классы
утилит.
Блок-схема:
1) if(stemp.equals("Beginner"))
2) if(stemp.equals("Intermediate"))
3) if(stemp.equals("Intermediate"))
4) if(stemp.equals("Xtreamest"))
|
|
Листинг
программы:
package
snake;
import
java.awt.*;
import
java.awt.event.*;
import
java.applet.*;
public
class snake extends Applet implements Runnable
{
Image
dot[]=new Image[400];
Image
back;
Image
offI;
Graphics
offG;
int
x[]= new int[400];
int
y[]= new int[400];
int
rtemp=1;
int
game=1;
int
level;
int
z;
int
n;
int
count=0;
int
score=0;
int
add=1;
Button
b= new Button("Beginner");
Button
i= new Button("Intermediate");
Button
p= new Button("Professional");
Button
X= new Button("Xtreamest");
String
stemp;
String
s;
String
t;
boolean
go[]=new boolean[400];
boolean
left=false;
boolean
right=false;
boolean
up=false;
boolean
down=false;
boolean
started=false ;
boolean
me=false;
Thread
setTime;
public
void init()
{
add(b);
add(i);
add(p);
add(X);
setBackground(Color.black);
back
= getImage(getCodeBase(), "screan.gif");
for
(z=0 ; z < 400 ; z++){dot[z] = getImage(getCodeBase(),
"dot.gif"); }
}
public
void update(Graphics g)
{
Dimension
d = this.size();
if(offI
== null)
{
offI
= createImage(d.width, d.height);
offG
= offI.getGraphics();
}
offG.clearRect(0,
0, d.width, d.height);
paint(offG);
g.drawImage(offI,
0, 0, null);
}
public
void paint(Graphics g)
{
g.drawImage(back,
0, 0, this);
g.setColor(Color.white);
if(started)
{
g.setFont(new
Font("Verdana", 1, 12));
t
= "Score "+score+"";
g.drawString(t,
75, 220);
}
if(game==1)
{
g.setFont(new
Font("Verdana", 1, 13));
s
= "Select Mode";
g.drawString(s,
65, 30);
b.move(75,
50);
i.move(68,
90);
p.move(68,
130);
X.move(73,
170);
}
if((game==2)||(game==3))
{
if(!started)
{
g.setFont(new
Font("Verdana", 1, 11));
t
= "Use the key board arrows to move!";
g.drawString(t,
5, 215);
}
for (z=0 ; z
<= n ; z++){ g.drawImage(dot[z],x[z],y[z],this); }
me=true;
}
if(!me)
{
g.setFont(new
Font("Verdana", 1, 11));
t
= "by Cumka, especially for Tywkanchik";
g.drawString(t,
5, 215);
}
if(game==3)
{
g.setFont(new
Font("Verdana", 1, 13));
s="Game
Over";
g.drawString(s,
65, 60);
}
}
public
void run()
{
for(z=4 ;z
<400 ; z++) { go[z]=false;}
for(z=0 ; z<4
; z++) { go[z]=true;x[z]=91;y[z]=91;}
n=3;
game=2;
score=0;
b.move(70,
-100);
i.move(70,
-100);
p.move(70,
-100);
X.move(70,
-100);
left=false;
right=false;
up=false;
down=false;
locateRandom(4);
while(true)
{
if
(game==2)
{
if
((x[0]==x[n])&&(y[0]==y[n])){go[n]=true;locateRandom((n+1));score+=add;
}
for(z = 399 ; z
> 0 ; z--)
{
if (go[z])
{
x[z] = x[(z-1)];
y[z] = y[(z-1)];
if
((z>4)&&(x[0]==x[z])&&(y[0]==y[z])){ game=3; }
}
}
if(left){
x[0]-=10; }
if(right){
x[0]+=10; }
if(up){
y[0]-=10; }
if(down){
y[0]+=10; }
}
if(y[0]>191){y[0]=191;game=3;}
if(y[0]<1){y[0]=1;game=3;}
if(x[0]>191){x[0]=191;game=3;}
if(x[0]<1){x[0]=1;game=3;}
if
(game==3)
{
if
(count <(1500/level)) { count++; } else { count=0;game=1;repaint();setTime.stop();
}
}
repaint();
try{setTime.sleep(level);}
catch(InterruptedException
e){}
}
}
public
void locateRandom(int turn)
{
rtemp=(int)(Math.random()*20);
x[turn]=((rtemp*10)+1)
;
rtemp=(int)(Math.random()*20);
y[turn]=((rtemp*10)+1);
n++;
}
public
boolean keyDown(Event e, int key)
{
if
((key == Event.LEFT) &&(!right)){left = true; up = false; down =
false;if(!started)started=true;}
if
((key == Event.RIGHT) && (!left)){right = true; up = false; down =
false;if(!started)started=true;}
if
((key == Event.UP) && (!down)){ up = true; right = false; left =
false;if(!started)started=true;}
if
((key == Event.DOWN) && (!up)){down = true; right = false; left =
false;if(!started)started=true;}
return
true;
}
public
boolean action(Event event, Object obj)
{
stemp
= (String) obj;
if(stemp.equals("Beginner"))
{
add=2;
level=100;
setTime
= new Thread(this);
setTime.start();
return
true;
}
if(stemp.equals("Intermediate"))
{
add=5;
level=70;
setTime
= new Thread(this);
setTime.start();
return
true;
}
if(stemp.equals("Professional"))
{
add=10;
level=40;
setTime
= new Thread(this);
setTime.start();
return
true;
}
if(stemp.equals("Xtreamest"))
{
add=20;
level=20;
setTime
= new Thread(this);
setTime.start();
return
true;
}
return
false;
}
}
Заключение:
В результате
изучения языка Java была разработана и создана игра «Змейка». Она может
являться ярким примером для отображения главных, принципиальных возможностей
данного языка. В моей разработке используются динамически-активные принципы
языка Java. В программу интегрированы
графические объекты. Программа является логичной и максимально информативной.
Другие работы по теме:
Содержание
Дисциплина «Информационные технологии» изучается на 6 курсе для заочной формы обучения и предназначена для освоения студентами основных информационных технологий уровня предприятия
Работа с базами данных в JAVA на основе соединения JDBC
Предварительная компиляция SQL-запросов по месту исполнения. Использование инструкции prepareStatement. Использование синтаксиса определения вызова для получения значения, возвращаемого процедурой или функцией. Создание инструкции на выборку по запросу.
Инструменты необходимые для тестирования Linux
Данная статья представляет из себя набор тех утилит, с которыми приходится сталкиваться QA инженеру при тестировании linux/unix подобных таргетов. Здесь описаны лишь некоторые, основные инструменты, с которыми Вам наверняка придется работать.
Восемь мифов про Java
Java это платформа, современная программная платформа, по большому счету стремящаяся заменить все функции операционной системы. Возможно, это в скором будущем и произойдет.
Реализация почтового клиента и сервера на основе CORBA
Технология CORBA для написания распределенных приложений, ее предназначение, преимущества и правила использования. Язык IDL и его использование в качестве универсальной нотации для определения границ объекта и для подержания наследования интерфейсов.
Разработка транслятора в среде Java и С+
Общая характеристика и оценка возможностей языка программирования си-шарп, его сходные и отличительные черты от С++ и Java. Разработка с помощью данного языка программирования лексического и синтаксического анализатора. Составление таблиц разбора.
Выбор и обоснование языка программирования
Java — объектно-ориентированный язык программирования, разрабатываемый компанией Sun Microsystems с 1991 года и официально выпущенный 23 мая 1995 года. Изначально новый язык программирования назывался Oak (James Gosling) и разрабатывался для бытовой электроники, но впоследствии был переименован в Java и стал использоваться для написания апплетов, приложений и серверного программного обеспечения
The Microsoft Antitrust Case Essay Research Paper
The Microsoft Antitrust Case The case against Microsoft was brought buy the U.S. Department of Justice, as well as several state Attorneys General. Microsoft is accused of using and maintaining monopoly power to gain an unfair advantage in the market. The case has been under observation for a long time, but the Justice department is having trouble coming up with substantial evidence against Microsoft.
Microsoft Dilemma Essay Research Paper The Microsoft
Microsoft Dilemma Essay, Research Paper The Microsoft Dilemma During the early 1980 s, a Seattle based company named Microsoft began it s business campaign. Lead by a young computer programmer, Bill Gates, Microsoft would soon become the largest computer software maker in the world. This title did not come without a heavy price.
For Some Odd And Strange Reason Essay
, Research Paper 1/29/01 For Some Odd & Strange Reason It was a cold and blistering December morning on the campus of SUNY Brockport. Waking up and going to class on these dreadful mornings are a students worst nightmare. But for some odd and strange reason, something possessed me to get up early and retrieve a hot cup of java from the college coffee shop, Jitterbugs.
Indonesia Essay Research Paper IndonesiaThis report will
Indonesia Essay, Research Paper Indonesia This report will be on the History in Brief of Indonesia, the Government of Indonesia, the island of Java, and the Geography of Indonesia. In early days, the region from India to Japan, including Indonesia, was known to the Europeans as the Indies. Chris Columbus was looking for a westward sea root from Europe to the Indies, when he arrived in America.
Object Oriented Programming Essay Research Paper IntroductionObject
Object Oriented Programming Essay, Research Paper Introduction Object Orientation has become more and more important in the last years. Object oriented programming was designed for re-use of codes. It is a type of programming in which programmers define not only the data structure, but also the types of operations that can be applied to the data structure.
Programming Languaguages Essay Research Paper Programming LanguagesA
Programming Languaguages Essay, Research Paper Programming Languages A programming language is a set of English-like instructions that includes a set of rules for putting the instructions together to create commands. A translator changes the English-like commands into numeric code that the computer can understand.
Web Application Servers Essay Research Paper Web
Web Application Servers Essay, Research Paper Web App Servers A new breed application platforms known as web app servers, for internet based applications, has been born. These new application development environments provide the means for internet pages to contain and transfer information to and from the client’s browser.
Java Essay Research Paper Java is the
Java Essay, Research Paper Java is the substance whose aroma is awakening the Internet community. It is a new programming language developed by Sun Microsystems that has
Java Essay Research Paper Final Term PaperThe
Java Essay, Research Paper Final Term Paper The Java Revolution Java s new-age design is leading the object-oriented programming language design revolution; allowing even greater portability, state of the art security measures, and more extensive reusability. First, a brief description of what makes a programming language object-oriented so that its importance can be realized.
Java Verses C Essay Research Paper Java
Java Verses C++ Essay, Research Paper Java vs. C++Since their inception, computers have played an increasingly important role in today s society. Advancements in technology have enabled computers to become faster and cheaper. Today, the majority of families own a home computer that is vastly more powerful than giant mainframes of years gone by.
Xml And Java Essay Research Paper XML
Xml And Java Essay, Research Paper XML and Java Abstract Most web developers are intimately familiar with HTML, which is a language for presenting information on-screen so that it can be read by a human. A new markup language is rapidly gaining attention, however. XML allows for the presentation of information which can be read by a computer program.
Microsoft Antitrust Editorial Essay Research Paper Microsoft
Microsoft Antitrust Editorial Essay, Research Paper Microsoft: The Big Bully Stealing Your Lunch Money A monopoly, by definition, is a business or group that engages in unfair and often unethical business practices to control an industry and eliminate all competition that might lessen their profits.
Is Cobol Dead Essay Research Paper There
Is Cobol Dead Essay, Research Paper There is common question being asked by many in the programming world. That question is ?Is COBOL dead?? In spite of the years of criticism and all the predictions that some new language will soon replace COBOL, COBOL continues as a language of business data processing.
Is Cobol Dead Essay Research Paper Is
Is Cobol Dead Essay, Research Paper Is COBOL dead? To be completely honest, I originally had no idea. I knew that I took it as programming class last semester, but I didn’t know how it applied to the business world. Nor, had it ever crossed my mind in the 3+ months that I used it. The fact that you asked the question made me wonder myself, so I had to do some reading.
Pbs Essay Research Paper PROCESS BASED SECURITY
Pbs Essay, Research Paper PROCESS BASED SECURITY, WHAT IS IT AND HOW IT WILL CHANGE YOUR COMPUTER?S LIFE This note is for the purpose of explaining a new way to implement operating system security called process-based security. First, an explanation of traditional operating system security is given. Next, an explanation of process-based security is given.
Making A Web Page Essay Research Paper
Making a Web Page For my science project I chose to create a web (internet) page, dealing with science. This project consists of using a computer and a html editor to create a page that can be found on the internet. The next paragraph will explain how to make an internet page. The steps to making a web page to post on the internet, is very easy.
Java Project Essay Research Paper Jennifer
Java Project Essay, Research Paper // Jennifer Farley // Java Term Project import java.awt.*; import java.applet.*; public class scroll extends java.applet.Applet implements Runnable {
Differences Between Java And C Essay Research
Paper DIFFERENCES BETWEEN JAVA AND C++1 INTRODUCTION Since its release in 1995, Java has been hyped in many places, including computer magazines, broadcast news, and the Internet, as the solution to all problems in the application development community. As it has only been around for approximately 4 years now, it is still emerging into the programming language market.
Apple Vs Pc Essay Research Paper Apple
Apple Vs Pc Essay, Research Paper Apple vs. The World Apple vs. The World In past years, Apple was on a downward spiral, but now the Mac is back on the right track. The interim CEO Steve Jobs has brought them from expected quarterly loses to now, first quarter net income of some 150 millions dollars. The question still remains, is Apple back to stay? With the Windows driven world of today, can Apple assert them self to claim market share? Apple?s stunning new hardware, user-friendly operating system, and drive for incredible new technology, will not only compare Apple to traditional PC and software maker but will stun the rest of the computer world along the way.
Conditional And Iterative Data Types Essay Research
Paper Conditional and Iterative A programming language cannot be a programming language with out its conditional and iterative structures. Programming languages are built to accomplish the task of controlling computer input and output. A programmer must use every tool available to complete his/her given tasks, and conditional as well as iterative statements are the most basic items of programming which must be mastered.