Решения на новый 2001 год для специалистов по e-mail маркетингу могут выглядеть примерно так: Устанавливайте персональные связи. Ведите гибкую политику, соотносясь с приоритетами, границами дозволенного и затратами. Интегрируйте почтовые рекламные компании с клиентской службой. Применяйте новые форматы, включая графику и анимацию (rich media).
После прошлогоднего взлета в области e-mail маркетинга, компании изыскивают способы ухватить благоприятный момент. Электронная почта становится все более мощным маркетинговым инструментом. Согласно прогнозам аналитиков Jupiter Research, к 2004 г. почтовые рекламные компании составят 15% средств, вложенных в он-лайновую рекламу (в сравнении с нынешними 3%). Ее применение, несомненно, повлияет и на отдачу от рекламы, которая сейчас находится в границах от 1% до 30%.
Электронная почта уже сейчас в три раза превышает объемы пересылки обычных почтовых отправлений. Активно действующие компании развивают новое решающее преимущество e-mail маркетинга - персонализацию. Они интегрируют свои рекламные кампании с детальными базами данных потребностей и предпочтений своих клиентов. Используя сложное программное обеспечение, основанное на создании "профилей" потребителей, поведенческом анализе и элементах искусственного интеллекта, становится возможным рассылать потенциальным клиентам послания, наиболее подходящие им по содержанию.
Персонализированная электронная почта позволяет маркетологам устанавливать связи с потенциальными клиентами, вместо того, чтобы раздражать их массированными рекламными акциями, считают специалисты по маркетингу. "Подобные послания так узко направлены, будучи ориентированными на индивидуальность адресата, что потребители часто отвечают на них" - отмечает Anand Jagannathan, глава e-mail-маркетинговой компании Responsys. Anand Jagannathan отмечает, что уровень отдачи от таких рекламных компаний нередко достигает 15-30% в сравнении с 1-2%, обычными для таргетированной баннерной рекламы.
Эффективность применения электронной почты подстегнула развитие еще одной тенденции - возрастающего интереса со стороны глав коммерческих компаний.
Многие руководители обращаются к низкозатратным e-mail'овым стратегиям как к средству сокращения выделенных на рекламу бюджетов. "E-mail маркетинг привлекает внимание руководящего звена намного в большей степени, чем когда-либо - баннерная реклама" - считает Rick Bruner, совладелец и вице-президент по маркетинговым исследованиям в компании IMT Strategies Inc. Хотя снижение затрат имеет немаловажное значение, многие директора компаний прибегают к этой разновидности маркетинга по соображениям безопасности, ведения совместных программ и последовательного продвижения своего брэнда. "Задача заключается в установлении персонализированных, значимых связей по всем возможным каналам" - считает Matt Gibson, вице-президент бостонской компании Xchange Inc. - "Поэтому следует постоянно думать о способах сбора информативных данных о своих клиентах".
Интегрируя он-лайновую службу работы с клиентами с e-mail маркетингом, Xchange недавно представила свою технологию CallMail, позволяющую получателям электронных писем одним нажатием кнопки в нижней части сообщения дать сигнал живому оператору перезвонить им по телефону. Таким образом специалист по маркетингу может собрать больше сведений о клиентах и оценить эффективность рекламной акции.
Еще одно новшество, вызвавшее интерес маркетологов - использование электронной почты с rich media (посланий, насыщенных графическими и интерактивными элементами) и способной установить новые формы взаимодействия с клиентами. "Электронная почта с технологиями rich media создает новую платформу для и-коммерции, рыночных услуг и компаний-производителей" - считает Bill McCloskey, генеральный директор Emerging Interest L.L.C., интерактивного рекламного и консалтингового агентства.
К примеру, в этой области действует компания Radical Mail. Технологии, еще недавно использовавшиеся для работы с потребителями, скоро станут применимы и в сфере B2B. Недавно эта компания осуществила рекламную акцию для Zagat Survey L.L.C., предоставившую потребителям возможность заказывать знаменитые путеводители по ресторанам этой фирмы прямо из формы в электронном письме. По сообщениям представителя компании, этот прием почти утроил количество продаж справочника. "Мы сокращаем дистанцию между первым впечатлением и актом покупки" - утверждает Jay Stevens, маркетинговый директор компании.
По мнению Richard'а Merrick'а, президента компании Postfuture из Далласа, технологии rich media следует использовать не только в качестве фактора "первого толчка", но и для стимуляции взаимодействий между компанией и потребителем, посредством таких акций, как рассылка электронных поздравительных открыток и проведение интерактивных опросов. "Использование привлекательного внешнего вида rich media - это только полдела", - отметил Merrick. - " Другая половина - применение интерактивных технологий для того, чтобы заставить людей поведать вам о своих интересах и нуждах. Вы не просто рассылаете послания - одновременно вы собираете информацию".
Другие работы по теме:
Литература - Терапия анемия
Этот файл взят из коллекции Medinfo doktor/medinfo medinfo.home.ml E-mail: medinfo@mail.admiral or medreferats@usa or pazufu@altern FidoNet 2:5030/434 Andrey Novicov Пишем рефераты на заказ - e-mail: medinfo@mail.admiral
ХАТ - почтовая служба
Text Text Создание креативных (вирусных) роликов как для интернета, так и для телевидения. Создание креативных (вирусных) роликов как для интернета, так и для телевидения.
Александр II и его реформы
РЕФЕРАТ НА ТЕМУ АЛЕКСАНДР II И ЕГО РЕФОРМЫ Содержание: Введение 3 Глава 1. Личность императора Александра Николаевича и первые годы его царствования. 4
Lexicology
Questions 1 Lexicology as a science. Branches of lexicology. 2 Two approaches to language study, varieties of words. 3 Methods of investigation. 4 Contrastive analysis.
Shoes Essay Research Paper Dear Tom and
Shoes Essay, Research Paper Dear Tom and Ben: I will come down this afternoon to pick up the banner, drop off the cashier?s check for the shoes and batons (I forgot to mail it!), and trade the shoes for black patent (shiny) shoes. I believe that you said that you had the Dinkles in stock. We have Showstoppers, but I will take the Dinkles if that is all we can get our hands on. (I?m the one who screwed up! It was one of my students who pointed it out to me that I ordered the wrong shoes!)
Melissa Virus Essay Research Paper On Friday
Melissa Virus Essay, Research Paper On Friday March 26, 1999 an e-mail virus named “Melissa” slipped into systems via e-mail and forcing computers to fire off dozens of infected messages to friends and colleagues. Once opened, the virus immediately reads the user’s e-mail address book and sends an infected message to the first 50 entries.
Us Postal Service Essay Research Paper United
Us Postal Service Essay, Research Paper United States Postal Service Thinking Outside The Mailbox This paper will analyze the constraints and opportunities facing the United States Postal Service since development of the email-to-paper system.
Electronic Mail Essay Research Paper Electronic MailInstant
Electronic Mail Essay, Research Paper Electronic Mail Instant messages, the communication journey from past to present. During wars like World War I, World War II, the Vietnam War, the Gulf War, and the war in Kosovo, delivering information to the public has been different each time. During World War I, newspapers and long distance telephone calls were the only ways of delivering information to the public.
Netiquette Essay Research Paper As we enter
Netiquette Essay, Research Paper As we enter the age of computer technology, more and more people are relying on the computer for communication. The main medium of computer communication is e-mail. When using e-mail there are some basic unwritten rules that one should follow. E-mail protocol, better known as netiquette, is the list of rules that are generally followed.
Effects Of Computers And The Internet On
Society Essay, Research Paper Before we know it, technology is going to pass us by. With the invention of the computer and the Internet, the possibilities are endless. Society is changing by leaps and bounds, with no chance of a stopping point in the near future. All this change is dealing with computers and the effects that it will have on the way we live tomorrow.
Silicon Snake Oil Essay Research Paper Silicon
Silicon Snake Oil Essay, Research Paper Silicon Snake OilSecond Thoughts on the Information HighwayClifford StollThe book Silicon Snake Oil : Second Thoughts On The Information Highway affected me bymaking me look at the internet and the information explosion of the 1990’s from a differentperspective.
Internet Users Want Laws To Control Junk
Email Essay, Research Paper Internet Users Want Laws to Control Junk EmailBut Don’t Want a Total BanDo we need laws to control junk email (unsolicited email) on the web? According to the results of our 1997 Junk Email Survey, the majority of electronic mail users say yes, we need laws. However, most do not think the laws should ban all unsolicited mail.The survey was conducted from June 23 – July23,1997 on our Business Know-How web site (businessknowhow) and through Attard Communications’ Business Strategies Forum on America Online.
E-Mail
– Cause Of Great Concern? Essay, Research Paper The ever-increasing popularity of e-mail had become so commonplace that the written word has almost been completely replaced as the dominant form of communication. In past times, exchange of written communication was the novelty of the day. Through history the possession of a written language was considered a trait to determine whether a new civilization was civilized or not.
Aol Is It For Me Essay Research
Paper You have probably heard of the Internet, but you weren’t really sure if it was for you. You thought about it, but after all it costs so much and things like pornography and improper language are used everywhere, right? Wrong! Perhaps, I can convince you that America Online will be worth your time and money.
Privacy And Personal Security On The Net
Essay, Research Paper Privacy and security are two things that are hard to find on the Internet today. Many debates have risen concerning the personal aspects of the Internet. Should you have privacy on the Internet? Or should companies have the privilege to gather information about you? I believe that your privacy and personal security should be top priority on the Internet.
People In California Essay Research Paper People
People In California Essay, Research Paper People in California wanted mail. The telegraph line was not connected that far west in 1860, and trains did not pass the Missouri river. It took almost took a month to get a letter by ship or stage coach. That’s why
Joe Momma Essay Research Paper The original
Joe Momma Essay, Research Paper The original message was received at Sun, 7 Jan 2001 16:39:04 -0500 (EST) from root@localhost *** ATTENTION *** Your e-mail is being returned to you because there was a problem with its
How To Attach Files To Emails Essay
, Research Paper Attaching files to e-mail You can attach any file — word processing documents, spreadsheets, graphics, photographs, even sounds — to an e-mail message.
The Internet Beyond Human Control Essay Research
Paper The Internet Beyond Human Control The Internet has started to change the way of the world during this decade. More homes, companies, and schools are getting hooked online with the Internet
Mobile PhonesInternet Essay Research Paper MobileCell PhonesMobile
Mobile Phones/Internet Essay, Research Paper Mobile/Cell Phones Mobile phones have changed the way the world communicates. With the invention of the cellular phone service in 1983, personal telephones no longer depended on wires. In the 90’s it was now possible to connect to the Internet from virtually anywhere in the world from your cellular phone using satellite services.
Email And Standard Mail Essay Research Paper
Technology has brought us new advantages with e-mail today. Many people prefer electronic mail rather than postal mail now because it is much simpler and easier to use. The ease of delivery is satisfactory, and there are even some services that are free. Revolutionary changes occur when new advances in e-mail are made.
ECommerce Essay Research Paper ECOMMERCEApril 10 2000
E-Commerce Essay, Research Paper E-COMMERCE April 10 2000 E-Commerce Electronic commerce has its ups and downs for consumers. On one hand, online shopping holds the potential for more convenience and broader selections. On the other, it has bred confusion over the legitimacy of electronic records.
Trizec Corp Essay Research Paper The real
Trizec Corp. Essay, Research Paper The real estate industry has been hit hard in the 1990 s. Many companies have been struggling to maintain their position in a rapidly decreasing real estate market. The
Computer technology
Development of computer technologies. Machines, which are able to be learned from experience and not forget that they studied, and able to work unassisted or control of man. Internet as global collection of different types of computer networks.